Tuesday, December 14, 2010

SurVivAL KoReA

SurVivAL DoRoNg KoReA HaSiL DrAmA

  Tentunya masih segar dalam ingatan kita bagaimana drama Winter Sonata- produk dari Korea Selatan yang mencipta fenomena tersendiri di negaran ini.

  
Ketika itu, sana sini memperkatakan tentag drama bersiri yang dibintangi Bae Yong Joon dan Choi Ji Woo itu. Semuanya bagaikan dipanah cinta dan dipukau dengan drama tersebut.Meneruskan kelangsungan kejayaan drama Winter Sonata, deretan drama Korea mula membanjiri televisyen di negara ini.


DRAMA WINTER SONTA



Kawasan Pembikinan Winter Sonata

 Nami Island





  Muncullah drama-drama seperti Stairway To Heaven, Full House, Autumn In My Heart, My Girl, Love Story In Harvard, Meteor Garden, Boys Over Flowers, Oh! My Lady dan banyak lagi sehingga tidak terhitung jumlahnya.Kesan yang terhasil daripada drama-drama Korea ini memang bukan kecil-kecil anak.



Sungkwon Skandel

One Fine Day





Cruel Love


Drama too beautiful to lie





Pengaruhnya memang cukup besar. Sehingga berjaya membantu industri pelancongan di negara itu. Apa tidaknya, kerana drama-drama terbabit berduyun-duyun peminatnya meluangkan masa dan bercuti ke Korea Selatan.



Seoul pada wktu malam

Cuti~cuti Ke Seoul..


Semuanya kerana mahu melihat sendiri keindahan alam semula jadi dan persekitarannya seperti mana yang digambarkan menerusi sinematogafi yang digambarkan menerusi sinematografi yang cukup cemerlang menerusi drama-drama kelahiran negara itu.


Barisan Perlakon Boys Over Flower  
   

Boyz Over Flower








1 comment:

  1. AKW BNCI!!!!
    KO TAK BWAK ADIAH TOK AKW!!!
    AKW BNCI SGT2!!!

    ReplyDelete